Juoma-alan kulttuurimedia Juomapostille uusi vetäjä

Juoma-alan kulttuurimedia Juomapostille uusi vetäjä
Jari Hyttinen, Titti Myhrberg ja Juomapostin päätoimittaja Anikó Lehtinen. Kuva: Harri Soinila.

Juoma-alan ilmiöitä laajasti käsittelevä Juomaposti -lehti ja -verkko saavat uuden vetäjän maaliskuussa, kun Provisual Oy:n Jari Hyttinen siirtyy osittaisille eläkepäiville ja hänen tilalleen uudeksi toimitusjohtajaksi tulee Momentum Advisory Oy:n toimitusjohtaja Titti Myhrberg.

Olutposti Media Oy:n osake-enemmistö (90 prosenttia) on myyty Provisual Oy:ltä Momentum Advisory Oy:lle. Juomaposti -lehti ja -verkko ovat osa Olutposti Mediaa. Suomen Olutseura ry jää edelleen omistajaksi 10 prosentin osuudellaan.

Juomapostin tarina alkaa vuodesta 2017, jolloin Jari Hyttinen otti käsiinsä silloin Olutpostina -tunnetun median. Sittemmin hän on laajentanut mediaa lehdestä verkkoon ja sosiaalisen median kanaviin. Hyttinen on toiminut lehden kustantajana ja verkon päätoimittajana seitsemän vuotta.

– Kun aloitin kustantajana, hyppäsin suoraan syvään päätyyn – minulla ei ollut mitään hajua median kustantamisesta, ja käsissä oli lähes konkurssikypsä julkaisu. Motivaationi oli pelastaa Suomen ainoa olutmedia ja tukea juomakulttuuria omalta osaltani. Onneksi sain rinnalleni alan ykkösnimen, Anikó Lehtisen sekä vahvan tuen asiakkailta ja lukijoilta, muistelee Hyttinen.

– Nyt Juomaposti on kasvanut merkittävästi niin tuotekategorioissa kuin mediapuolella. Tavoitteemme nostaa Juomaposti uudelle tasolle onnistui, ja nyt on aikani hellittää ja keskittyä uuteen, täysin eri toimialan projektiin. Olen erittäin iloinen, että Juomaposti-median uudet omistajat ovat vahvoja media-alan osaajia ja että Juomaposti tulee heidän kauttaan kasvattamaan lukijakuntaansa ja yhteistyökumppaneitaan, kiittelee Lehtinen.

Juomapostin uusi omistaja Titti Myhrberg on kokenut media-alan ammattilainen, jonka omistuksessa ovat myös muun muassa matkailumediabrändit TopTravels ja Finding Finland. Hänen johdollaan Juomaposti kehittää edelleen juomakulttuuria palvelevaa mediatarjontaa.

– Olen enemmän kuin innoissani tästä uudesta tulokkaasta mediaperheeseemme. Aion vaalia juoma-alan perinnemediaa sekä jatkaa toimintaa ylpeästi, kertoo Myhrberg.

Juomaposti jatkaa työtään juomakulttuurin kehittämiseksi sekä oluen ja muiden panimojuomien että tisleiden ja alkoholittomien juomien osalta. Unohtamatta ruuan ja juoman yhteiskäyttöä, matkailua, ilmiöitä ja ihmisiä.

Vastaa