Uusi valtakunnallinen radiokanava POPfm aloitti

Suomen kaupallinen radio täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Keskiviikkona 16. huhtikuuta käynnistyi kaupallisen radion uusi aikakausi, kun valtakunnallinen radiokanava POPfm aloitti lähetyksensä. Yle Puheelta vapautuneen taajuuden toimiluvan uusi haltija Mad Men Media Oy haluaa haastaa Suomessa vallitsevan, kahden suuryrityksen muodostaman duopolin kaupallisella radiokentällä.
Kuuluvuusalueellaan peräti 98 prosenttia suomalaisista tavoittava uusi radiokanava POPfm keskittyy soittamaan hyvän mielen musiikkia. Musiikki on kanavalla keskiössä.
– Hyvä mieli kuuluu kaikille, joten tarjoamme POPfm:n kuuntelijoille päivään musiikin, josta tulee hyvälle fiilikselle. Juontajatiimimme tuo pakettiin oman lisäyksensä positiivisella ja viihdyttävällä otteellaan. Loppuvuodesta kanavalla käynnistyvät myös omat uutislähetykset, kuvailee POPfm:n kanavapäällikkö Cia Heritty Mad Men Medialta.
Kanavan konsepti on suunniteltu kuuntelijalähtöisesti ja Suomen markkina-alue tutkittu huolellisesti. Taustatiimissä vaikuttaa joukko pitkän linjan radio-osaajia Suomesta ja Ruotsista.
– Tavoitteenamme on tarjota raikas kanavavaihtoehto sekä suomalaiselle yleisölle että mainostajille. Suunnitelmamme on rakentaa POPfm:stä yksi maan johtavista valtakunnallisista kanavista, kertoo Mad Men Media Oy:n toimitusjohtaja Mattias Gustavsson.