Mediateko ja Supervisual yhdistyvät

Mediateko ja Supervisual yhdistyvät

Ulkomainosyhtiö Mediateko ja näyttöteknologiaan erikoistunut Supervisual ovat sopineet yhdistymisestä. 31. maaliskuuta voimaan astuvan fuusion myötä Mediateosta tulee yksi markkinoiden harvoista toimijoista, joka tarjoaa sekä näyttöratkaisut että ulkomainonnan palvelut saman katon alta. Kaikki nykyiset sopimukset, palvelut ja yhteyshenkilöt säilyvät ennallaan, mikä varmistaa sujuvan siirtymän asiakkaille ja kumppaneille.

Yhdistynyt yritys keskittyy medialiiketoimintaan, joka sisältää ulkomainonnan kampanjat, mediamyynnin ja kattavan mittaamisen sekä Digital Signageen, joka kattaa digitaalisten näyttöratkaisujen suunnittelun, asennuksen, ylläpidon ja rahoituksen.

Aiemmin Mediateon tytäryhtiönä toimineen Supervisualin sulautuminen osaksi Mediatekoa on luonteva jatkumo yhteistyölle ja palveluiden kehittämiselle. Yhdistymisen myötä Mediateko vahvistaa osaamistaan, joka osaltaan tukee kasvustrategiaa digitaalisen ulkomainonnan saralla.

– Olemme kotimainen haastaja ulkomainosmarkkinassa. Yhdistymisen myötä meillä on parempi mahdollisuus palvella kiinteistönomistajia tai vaikkapa kaupanketjuja näyttöverkoston suunnittelusta ja toteutuksesta mediamyyntiin saakka. Fuusio myös selkeyttää vastuunjakoja ja hallintoa sekä kasvattaa osaamistamme, toteaa Mediateon toimitusjohtaja Sampsa Savolainen.

– Meillä on molemmissa yhtiöissä tekeviä ja innovatiivisia ihmisiä, jotka mahdollistavat molempien liiketoiminta-alueiden kehittämisen. Uudesta tiimistä saamme myös tarvittavat resurssit käynnissä olevien kehityshankkeiden eteenpäin viemiseksi. Vaikka Mediateko onkin juuriltaan mediamyyntiyhtiö, on teknologia-, mittaus- ja kehitysosaaminen merkittävä osa markkinassa menestymistä, kommentoi puolestaan Supervisualin operatiivinen johtaja Antti Kinnunen.

Molemmat yritykset ovat kotimaisia. Mediateko on perustettu vuonna 2008 ja Supervisual vuonna 2015.

Vastaa